Regim alimentar dupa interventia chirurgicala bariatrica
Thursday, February 19th, 2015 | 0 comentarii

Regim alimentar dupa interventia chirurgicala bariatrica 

1. Prima zi postoperator:
Prima zi postoperator: pe cale orală apă, supa strecurata, ceai fara zahar. Beţi lent, cu înghiţituri mici, cu pauză între înghiţituri.

2. Zilele 2 – 7 postoperator
Sunt permise alimente lichide, fără zahăr.
Alimentele vor fi foarte bine mixate pentru a obţine o textură lichidă.
Încercaţi să aveţi 4 – 5 mese/zi. Luaţi înghiţituri mici sau cu linguriţa. Între inghiţituri faceţi pauze.

Cantităţi:
•  volum stomac: 60-80 ml
•  o gură de lichid : 30 ml
•  o lingură: 10 ml
•  o linguriţă : 5 ml

Se va incuraja alimentaţia cu lingura / linguriţa şi sorbitura mică .
Alimentaţie: 5 mese pe zi a 60-80 ml

•  3 mese:  supă strecurată din legume  şi carne la alegere
•  1 masă: iaurt de băut cu conţinut redus de grăsimi
•  1 masă: zeamă de compot neîndulcit de mere, alte fructe mai puţin dulci

Hidratare:
•  2-3 linguri/sorbituri la 10-20 de minute.
•  Cantitate totală minimum 500 ml în ziua 2-a, creste progresiv, fără limită superioară.
•  Apă plată, ceai neîndulcit sau cu îndulcitor non-caloric

Pentru episoadele de slabiciune extremă Gatorade, nu se va depaşi 1 sticlă la 3-4 zile.
Este etapa în care pierderea ponderală este cea mai rapidă, practic 1 kg/zi.

3. Din ziua a 7 postoperator pînă în ziua a 14 postoperator
Alimente semisolide, mixate, fără zahar. Alimentele trebuie să aibă textura smântânii.

În această fază se pot reintroduce următoarele alimente :
- Piureuri din fructe fierte ,cereale ,legume sau supe cremă
- Iaurturi
- Proteine : carne fiartă şi mixată, amestecată în piureurile de legume
- Puteti apela la conservele sau borcanele cu mâncare pentru bebelusi( cele cu putin zahar si bogate in proteine).

4. Săptămâna a treia şi a patra postoperator
Puteţi consuma alimente moi, bune gatite, cu textura unei banane foarte coapte.
Se vor introduce următoarele alimente :

- Fructe gătite : măr copt sau fiert, pară coaptă sau fiartă, piersici din compot, prune din compot (toate fără coajă)
- Brânzeturi proaspete : brânză de vaci (evitaţi brânzeturile fermentate)
- Bucăti de legume foarte bine gătite.
- Ouă fierte moi.
- Carne tocată.

Alimentele grase, zahărul, băuturile carbogazoase, băuturile alcoolice sunt interzise.
Alimentele care dau balonare : varza, fasolea, porumb, brânzeturile fermentate sunt de evitat, fiind sursă de disconfort digestiv.

5. După prima lună:
Alimente solideAlimentaţie echilibrată.

Reguli generale:
Respectaţi mesele, nu săriţi mesele.
Volumul stomacului dumneavoastra este acum de 60-80 ml, de aceea mesele trebuie fracţionate: 3 mese principale plus două, trei gustări. Păstraţi fructele şi iaurtul pentru gustări.
Încetaţi să mai mâncaţi din momentul în care vă simţiţi satul.
Mâncaţi lent, durata unei mese principale ar trebui sa fie de minim 30 de minute.
Pentru hidratare : apă plată comsumată între mese.
Nu beţi lichide cu 30 min înainte de mese sau în timpul mesei. Reîncepeţi să beţi lichide la 30 min după masă.
Evitaţi alimentele prea dulci, prea sărate, prea condimentate, prea reci sau prea firbinţi.
Evitaţi zaharurile concentrate, mai ales pe cele în formă lichidă, pentru că sunt pline de calorii nenutritive şi încetinesc pierderea în greutate; grăsimile şi prăjelile sunt o sursă importantă de calorii!
Mesele trebuie să conţină, în ordine: proteine, legume, cereale integrale, fructe.
Aveti nevoie de cel putin 60-80 grame de proteine pe zi, sub formă de produse alimentare şi/sau suplimente.  Spre deosebire de alte substante, proteinele nu pot fi depozitate in organism, de aceea este esential aportul lor zilnic. Printre altele, proteinele accelereaza vindecarea ranilor, cresc metabolismul de ardere a grasimilor si protejeaza masa musculara.
Introduceţi alimentele noi, pe rând, pentru a evita intoleranţa. Dacă nu toleraţi un aliment, reintroduceţi-l după o saptamană.
Nu vă culcaţi imediat dupa masă.
Faceţi mişcare! Mersul pe jos este recomandat din primele săptămâni. După 6-8 săptămâni, puteţi trece la exerciţii fizice mai intense.

Lasa un comentariu

Adresa dumneavoastra de e-mail va ramane privata. * - Campuri obligatorii


*